معرفی انواع دوربین های عکاسی مناسب سفر (قسمت دوم)

در مطلب قبلی تحت عنوان “معرفی انواع دوربین های عکاسی مناسب سفر (قسمت اول)” با انواع دوربین های با کیفیتی آشنا شدیم که می توانید آنها را در سفرهایتان استفاده کرده و خاطرات خود را ثبت کنید. در این مطلب به ادامه داستان می پردازیم و دوربین ها با قابلیت های بیشتری را به شما معرفی می کنیم:

۱. بهترین دوربین حرفه‌ای برای سفر

اگر علاقه دارید به صورت حرفه ای تری در سفر های خود عکاسی کنید بهتر است سراغ دوربین های حرفه ای بروید. دوربین های DSLR و بی آینه دو مدل از دوربین ها با مصارف حرفه ای هستند. در این دوربین ها به راحتی می توانید لنز را جدا کرده و تعویض کنید. این دوربین‌های بدون‌ آینه می‌توانند کوچک‌تر، سبک‌تر و از نظر مکانیکی ساده‌تر باشند. بنابراین برای سفر راحت تر هستند. پیشنهاد می کنیم از دوربین های بدون آینه استفاده کنید که در این جا دو مدل از دوربین های سونی را شرح می دهیم:

• پیشنهاد ما: Sony A7iii یا Sony A7Riii

سونی یکی از بهترین شرکت ها در تولید دوربین های با سیستم بدون آینه است. جنس هر دو مدل این دوربین ها از آلیاژ منیزیم می باشد و تعداد پیکسل های موثر مدل A7iii، ۲۴ مگاپیکسل و مدل A7Riii، ۴۲ مگا پیکسل است.

مدل A7 III سونی از قابلیت هایی مانند سنسور فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی، فیلمبرداری با کیفیت ۴k، سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و یا با کیفیت فول اچ دی و با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، فیلمبرداری با سرعت ۱۰۰ مگا پیکسل بر ثانیه و عمق رنگ ۸ بیتی، سیستم فوکوس ۶۹۳ نقطه ای و اتوفوکوس یا تشخیص چشم و باتری سری z با کیفیت و ظرفیت بالا برخوردار است. حداکثر رزولوشن در آن ۶۰۰۰ در ۴۰۰۰ می باشد.

اما در مدل A7Riii از پردازنده تصویری BIONZ X و LSI جلویی استفاده شده و سرعت آن را بالاتر برده است. این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی چرخان ۳ اینچی با کیفیت ۱.۴۴ میلیون نقطه و منظره یاب OLED با کیفیت ۳.۶۹ میلیون نقطه می باشد. برای کارایی بیشتر دو درگاه کارت حافظه SD و باتری بزرگ NP-FZ100 تعبیه شده است و با هر بار شارژ می تواند ۵۳۰ عکس بگیرد.

هر دو این دوربین ها دارای لرزشگیر تصویر ۵ محوره هستند که مجهز به فناوری Sensor-Shift است. مدل Sony A7III، با پوشش ۹۳ درصدی خود، ۶۹۳ نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز ارائه می‌دهد. به صورت مقایسه‌ای، Sony a7RIII، با پوشش ۶۸ درصدی خود، تنها ۳۹۹ نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز ارائه می‌دهد. در آخر مدل Sony A7R III، حالت تعویض رزولوشن و LCD سریعتری را نسبت به Sony A7III در خود جای داده است. کنترل از راه دور مدل A7III صورت سیمی اما کنترل از راه دور مدل A7Riii به صورت باسیم، بی سیم و با استفاده از گوشی هوشمند می باشد. از نظر وزنی این دو دوربین با هم تفاوت چندانی ندارد و تنها دوربین مدل A7Riii ،۵ گرم سنگین تر است.

۲. بهترین دوربین پرنده برای مسافرت

چند سالی است که عکاسی هوایی نیز محبوبیت پیدا کرده است، در گذشته تنها از طریق وسایل هوایی مانند ماهواره ها، هواپیما و هلی کوپتر می توانسته ایم به صورت هوایی عکس بگیریم و یا فیلمبرداری کنیم. اما امروزه هر فردی با خرید یکی از این دوربین های پرنده به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

• پیشنهاد ما: DJI Mavic Air

این دوربین کوچک می تواند به صورت هوایی با کیفیت ۴k فیلمبرداری کند. بازوهای آن تاشو است و به راحتی در کف دست جا می شود. بدنه آن مقاوم بوده و از جنس پلی کربنات و الیاف کربنی است که در برابر ضربه های احتمالی در آسمان و زمین مقاوم می باشد.

در این دوربین از لنز ۱۲ مگا پیکسلی استفاده شده است که همانطور که اشاره دارد دارای کیفیت ۴k است و قابلیت آن را دارد که تصاویر پانورامای ۳۲ مگاپیکسلی ضبط کند. این دوربین می تواند پانوراماهای افقی، عمودی و ۱۸۰ درجه را توسط ۲۵ عکس در مدت زمان ۸ ثانیه با هم ادغام کند و نتیجه آن یک پانورامای ۳۶۰ درجه با کیفیت ۳۲ مگا پیکسل خواهد شد که توسط سنسور جدید دوربین و CMOS با رزولوشن بالا این امر به آسانی امکان پذیر است.

سنسور HDR هوشمند می تواند در شرایط محیطی مختلف و میزان تاریکی و روشنایی وارد عمل شده و تصاویر با کیفیتی را ثبت کند. در این دوربین از یک حافظه داخلی ۸ مگابایتی استفاده شده و علاوه بر آن می توانید از کارت حافظه خارجی نیز بهره ببرید.

با توجه به کیفیت و مدت زمان فیلمبرداری، باتری لیتیوم یونی آن دارای قدرت بالایی است. باتری لیتیومی ۴ سل با ظرفیت ۲۹۷۰ باعث می شود تا پروازی معادل با ۲۱ دقیقه را تجربه کنید و در هر نوبت شارژ، به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه شارژ می شود. برای کنترل راحت تر آن می توانید از ریموت کنترل آن بهره ببرید که در هر بار شارژ تا ۸ تا ۱۰ پرواز را پشتیبانی می کند و برد آن به صورت افقی تا ۴ کیلومتر می باشد و قابلیت پرواز تا ارتفاع ۵۰۰ متری را در خود جای داده است. ریموت کنترل mavic air از کابل و سیستم wifi جهت اتصال به گوشی تلفن همراه یا تبلت بهره میگیرد و می توانیدبا انواع گوشی های هوشمند با سیستم عامل های اندروید یا ios  به آن متصل شوید و از این طریق نیز می توانید دوربین را کنترل کنید.

۳. بهترین دوربین ۳۶۰ درجه برای مسافرت

واقعیت مجازی و تصاویر سه بعدی روز به روز محبوبیت بیشتری به دست می آورند و اکنون دوربین های ۳۶۰ درجه یکی از پرطرفدار ترین دوربین های مسافرتی به حساب می آیند.

• پیشنهاد ما: Insta360 Nano

یک شرکت چینی به نام Insta360 بازار دوربین های ۳۶۰ درجه را دچار تحول کرده است. این دوربین ۳۶۰ درجه به انتهای آیفون متصل می شود و سپس با استفاده از آن می توانیم به صورت ۳۶۰ درجه عکس و فیلم بگیریم. شما می توانید از آن بر روی گوشی های آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس،آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس استفاده کنید. دوربین Insta360 Nano از دو لنز با زاویه دید ۲۱۰ درجه بهره می‌برد و نرم‌افزاری برای آن طراحی شده که می‌توان به وسیله‌ی آن عکس و فیلم گرفت. باتری به کار رفته در آن ۸۰۰ میلی آمپر ساعت است و در آن کارت حافظه میکرو اس دی استفاده شده است. این دوربین می تواند تصاویر را با کیفیت ۳۰۴۰ در ۱۵۲۰ و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

 

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی جذاب‌‌ترین هتل‌های یخی دنیا + عکس

بروزرسانی: آذر ۳۰, ۱۳۹۷ ۷:۱۳ ب٫ظ

Recent Posts

گزارش کمپین “رنگدانه‌های پاییز” بورسیکا

در اواخر مهر ماه سال جاری پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به… Read More

آبان ۸, ۱۴۰۱

معرفی برست لایت دستگاه معاینۀ سینه و ماموگرافی خانگی

دستگاه برست لایت یکی از دستگاه‌هایی است که برای خودآزمایی پستان طراحی شده است و… Read More

بهمن ۴, ۱۳۹۹

راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

ممکن است به فکر خرید ساعت هوشمند افتاده باشید که به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را… Read More

دی ۲۴, ۱۳۹۹

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

بدون شک شما تحقیقات خود را در زمینه روش‌های از بین بردن موهای زائد انجام… Read More

دی ۲۳, ۱۳۹۹

کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

لیزر تریا (Tria 4X) و سیلک پرو (SilkPro) دو دستگاه لیزر خانگی  برای حذف موهای… Read More

دی ۲۲, ۱۳۹۹

دستگاه لیزر دایود چیست و انواع لیزر دایود

اصلاح موهای زائد با شیو کردن و یا وکس کردن اندکی سخت و زمان‌بر است… Read More

دی ۲۱, ۱۳۹۹