معرفی کالا

انواع موج یاب‌های مونوکسیدکربن

گاز کربن مونوکسید یا گاز مونوکسیدکربن که با فرمول شیمیائی CO نشان داده می‌شود گازی است که از سوختن ناقص کربن بوجود می‌آید. همه ما در معرض گاز کربن مونوکسید قرار داریم، چه اینکه کنار شومینه نشسته باشیم چه اینکه از اجاق گاز استفاده کنیم. استعمال بیش از حد مونوکسیدکربن می‌تواند سمی باشد و حتی منجر به مرگ شود. طبق گزارش CDC، بیش از ۴۰۰ نفر در سال به خاطر افزایش بیش از حد مونوکسیدکربن در محیط تلف می‌شوند و بیش از ۲۰،۰۰۰ نفر نیز در بیمارستان به علت مسمومیت با CO می‌میرند.

این مسئله راحت نیست. گاز کربن مونو اکسید بسیار خطرناک است زیرا چگونگی تشخیص آن برای انسان مشکل است. ما نمی‌توانیم آن را بو کنیم یا آن را ببینیم. اولین نشانه‌هایی که از استعمال بیش از حد مونوکسید کربن ظاهر می‌شود شبیه بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا می‌باشد. بهترین کاری که می‌توانید برای محافظت از خطرات ناشی از گاز مونوکسیدکربن انجام دهید این است که یک موج‌یاب کربن مونوکسید خریداری کنید.

موج‌یاب‌های کربن مونو اکسید بسیار گران نیستند و به معنای واقعی کلمه زندگی انسان را نجات می‌دهند. با نصب یک موج‌یاب مونوکسیدکربن، می‌توانید به راحتی خانه را ترک کنید و در موقع اضطراری با اورژانس تماس بگیرید تا افراد خانه را نجات دهند.

به همین دلیل موج‌یاب  کربن مونو اکسید در هر خانه‌ای ضروری است. اگر می‌خواهید یک موج یاب کربن مونوکسید برای خانه‌تان تهیه کنید بهتر است مطلب زیر را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع موج یاب‌های مونوکسید‌کربن

شما می‌توانید این دستگاه را از بین سه نوع اصلی آن انتخاب کنید.

موج یاب مونوکسیدکربن پایه‌ای

اگر به موج یاب‌های کربن مونوکسید نیاز دارید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید، موج یاب مونوکسیدکربن پایه‌ای می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این دستگاه گاز CO را تشخیص می‌دهد و زمانی که میزان آن بیش از سطح معینی افزایش یافت زنگ هشدار آن به صدا در می‌آید.
شما می‌توانید یک موج یاب مونوکسیدکربن مناسب بین ۱۵ دلار تا ۲۰ دلار پیدا کنید، انواع این مدل‌ها با توجه به صفحه نمایش دیجیتال آن دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. همچنین به دلیل انواع باتری و ویژگی‌های سخت افزاری آن با هم تفاوت دارند.

موج یاب مونوکسیدکربن و دود دسته‌ای

اگر می‌خواهید خودتان را از خرید و نصب دو نوع موج یاب دود و موج یاب مونوکسیدکربن خلاص کنید، گزینه‌های ترکیبی زیادی وجود دارد. موج یاب مونوکسیدکربن و موج یاب دود کمی گران‌تر از موج یاب‌های پایه‌ای مونوکسیدکربن هستند، اما می‌توانید مدل‌های نسبتا خوبی پیدا کنید که تنها ۲۰ تا ۳۰ دلار هزینه دارند.

موج یاب مونوکسیدکربن هوشمند

جدیدترین گزینه که در حال حاضر به طور فزاینده‌ای محبوبیت فراوان یافته است، موج یاب‌های مونوکسیدکربن هوشمند هستند. اکثر این موارد ترکیبی از تشخیص سیگنال کربن مونوکسید و دود هستند و هزینه آن‌ها به میزان قابل توجهی بیشتر از همتایان غیر هوشمندشان است.
این هزینه حدود ۹۰ تا ۱۲۰ دلار است، حتی زمانی که دور از خانه، در محل کار یا تعطیلات هستید آن‌ها می‌توانند شما را نسبت به سطح خطرناک مونوکسیدکربن موجود در خانه مطلع کنند. این ویژگی، آرامشی را به ارمغان می‌آورد که دیگر موج یاب‌های مونوکسیدکربن نمی‌توانند انجام دهند.

مارک‌های معروف موج یاب مونوکسید‌کربن

تنها چند مارک اصلی فعال در حوزه موج یاب مونوکسیدکربن وجود دارد که بر اساس نوع محصول و نحوه کارآیی دارای اعتبارات متفاوتی هستند. بنابراین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید اعتبار نام تجاری آن است.

First Alert

این مارک طیف وسیعی از موج یاب‌های CO را ارائه می‌کند که مقرون به صرفه هستند و به خوبی توسط مشتریان بررسی می‌شوند. آن‌ها معتقدند که این دستگاه‌ها برای استفاده و نصب آسان هستند، قیمت آن‌ها مناسب است و به خوبی کار می‌کنند. اگرچه بعضی افراد معتقد هستند که این دستگاه‌ها برای مدت طولانی کار نمی‌کنند، اما بیشتر افراد احساس می‌کنند که این دستگاه‌ها خوب کار می‌کنند.

Kidde

این مارک هر دو موج یاب مونوکسید کربن و واحدهای دسته‌ای را تولید می‌کند که قابلیت تشخیص دود را نیز فراهم می‌کند. آن‌ها یک نام تجاری موفق هستند که مدل‌های مختلفی دارند. مشتریان می‌گویند این دستگاه‌ها خوب کار می‌کنند، نصب آن‌ها آسان است و هزینه مناسبی دارند.

Nest

این مارک یک نام شناخته شده برای دستگاه‌های خانگی هوشمند است و دود سیگنال و موج یاب مونوکسیدکربن را تشخیص می‌دهند. مشتریان می‌گویند که نصب و استفاده از آن‌ها آسان است. اگرچه مدل‌های نسل اول شکایات‌هایی مربوط به آلارم‌های دروغین داشت، اما بیشتر مشتریان نسل دوم از آن راضی هستند.

بروزرسانی: آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۵:۰۲ ب٫ظ

Recent Posts

گزارش کمپین “رنگدانه‌های پاییز” بورسیکا

در اواخر مهر ماه سال جاری پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به… Read More

آبان ۸, ۱۴۰۱

معرفی برست لایت دستگاه معاینۀ سینه و ماموگرافی خانگی

دستگاه برست لایت یکی از دستگاه‌هایی است که برای خودآزمایی پستان طراحی شده است و… Read More

بهمن ۴, ۱۳۹۹

راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

ممکن است به فکر خرید ساعت هوشمند افتاده باشید که به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را… Read More

دی ۲۴, ۱۳۹۹

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

بدون شک شما تحقیقات خود را در زمینه روش‌های از بین بردن موهای زائد انجام… Read More

دی ۲۳, ۱۳۹۹

کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

لیزر تریا (Tria 4X) و سیلک پرو (SilkPro) دو دستگاه لیزر خانگی  برای حذف موهای… Read More

دی ۲۲, ۱۳۹۹

دستگاه لیزر دایود چیست و انواع لیزر دایود

اصلاح موهای زائد با شیو کردن و یا وکس کردن اندکی سخت و زمان‌بر است… Read More

دی ۲۱, ۱۳۹۹