فناوری

حلقه‌های هوشمند آینده‌ای در دستان شما

امروزه گوشی های هوشمند به یکی از مهم ترین وسایل زندگی انسان ها تبدیل شده اند که در هر موقعیت و شرایطی در کنار ما هستند و برای رسیدن به هر جواب و سوالی از آنها کمک می گیریم. در واقع ما برده گوشی های مان شده ایم و این واقعا نگران کننده است.

بعد از حلقه نامزدی که همه ما دوست داریم آن را در دستان خود ببینیم ، حلقه های هوشمند گزینه جذاب و کاربردی است که امروزه بسیار پرطرفدار است و شرکت ها برای تصاحب انگشتان ما با یکدیگر رقابت می کنند.

حلقه های هوشمند ممکن است یک راه حل خوب برای ترک گوشی های هوشمند باشند. درواقع محققان معتقدند که با تکنولوژی می توانید از استفاده بیش از اندازه از تکنولوژی جلوگیری کنید. به جای اینکه همیشه گوشی خود را در دست بگیرید، کافی است یک انگشتر هوشمند را در دست خود قرار دهید و تنها در صورت دریافت پیام های ضروری به آن پاسخ دهید.

حلقه های هوشمند امنیت را برای شما به ارمغان می آورند

حلقه هوشمند به شما اجازه می دهد که به گوشی هوشمندتان وصل شده و بسیاری از عملکردها را از طریق آن و با استفاده از حرکات دست تان انجام دهید.. به علاوه هنگامی که در موقعیت خطرناک و تهدید آوری هستید و به کمک نیاز دارید به راحتی می توانید آن را بفشارید، موقعیت مکانی خود را به همراه یک پیام اضطراری به مخاطب مورد نظرتان ارسال کنید. نمونه ای از این حلقه ها با قابلیت امنیتی Nimb نام دارد که به محض فشار دادن آن یک هشدار به شماره مورد نظرتان ارسال می شود، البته در صورتی که به صورت اشتباه این پیام را ارسال کرده باشید تا ۲۰ ثانیه بعد از آن می توانید پیام را لغو کنید، لغو پیام تنها با رمز عبور انجام می شود و تنها شخص شما می توانید آن را لغو کند.

با استفاده از حلقه های هوشمند، از شر گوشی های هوشمند خلاص شوید

با استفاده از یک حلقه هوشمند می توند از شر گوشی های هوشمند راحت شوید و یا حداقل، از ضرر و زیانی که صفحه های گوشی به چشم شما وارد می کند، در امان باشید، محققان ثابت کرده اند که نور آبی که از صفحه نمایش ها به چشم برخورد می کند می تواند خطرات جدی برای آن به وجود آورد.

 

بیشتر بخوانید: نور آبی تلفن های همراه سلامتی چشم تان را تهدید می کند

 

شما می توانید حلقه خود را تنظیم کنید تا در هنگام دریافت تماس های صوتی و یا ایمیل های کاری به شما اطلاع دهد. در غیر این صورت سایر نوتیفیکیشن های بی اهمیت تر را می توانید در پایان روز بررسی کنید .

کنترل وسایل بلوتوثی با حلقه های هوشمند

با استفاده از برخی از این حلقه های هوشمند می توانید عملکرد های خاصی در گوشی هوشمند خود انجام دهید و یا به تلویزیون، دوربین و ترموستات و … متصل شده و آنها را کنترل کنید. شما می توانید از این حلقه هوشمند برای تغییر کانال ها در تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید، تماس های تلفنی خود و یا پیام های دریافتی را در هنگام رانندگی را مدیریت کنید، همچنین این حلقه ها برای کمک به تجربه و بازی های VR مورد استفاده قرار می گیرند.

بلوتوث پایه و اساس حلقه های هوشمند

پایه و اساس کار این حلقه ها فناوری بلوتوث است. بلوتوث یک تکنولوژی کاربردی مدرن است که در  بین هر دو دستگاه دارای این قابلیت و در فاصله ۱۰۰ متری برقرار می شود. در واقع مانند قابلیتی که در هدست های بلوتوثی استفاده می شود و شما می توانید از طریق هدست ها و با استفاده از فناوری بلوتوث بدون آنکه گوشی را در دست بگیرید به مکالمات خود جواب دهید. همانند این هدست ها در حلقه های هوشمند یک تراشه کوچک بلوتوثی قرار داده شده است که مانند یک رادیو کوچک سیگنال ها را از دستگاه های مجاور دریافت و یا به سمت آنها منتقل می کند.

زمانی که گوشی هوشمند خود را از طریق بلوتوث، به این حلقه هوشمند متصل می کنید، دو دستگاه به هم جفت می شوند، در این صورت تمام اعلان های گوشی به حلقه منتقل شده و شما نیز می توانید عملکرد های مورد نظر را انجام داده و سایر دستگاه های بلوتوثی را تحت کنترل داشته باشید.

بلوتوث یک فناوری کم مصرف است، اما بعد از مدتی به منبع تغذیه نیاز دارد و در همین راستا در این حلقه های هوشمند باتری هایی به کار رفته است که می توانند به صورت سیمی و یا از طریق پد های بی سیم شارژ ، به خوبی شارژ شوند.

البته برخی از این حلقه ها پیشرفته تر شده و از طریق القای استخوانی می توانند به تماس های شما پاسخ دهند و صدا را به گوش تان منتقل نمایند . این انگشترها قابلیت اتصال به دستیار صوتی را نیز در خود جای داده اند. در این راستا بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید:

ORII، انگشتری که با آن می توانید به تماس های خود پاسخ دهید

 

حلقه های هوشمند حرکتی

در برخی از این حلقه ها از حرکات انگشت می توان برای کنترل دستگاه های بلوتوثی استفاده کرد. دست خود را به سمت بالا می برید و تلویزیون روشن می شود. انگشت خود را به سمت راست ببرید تا به اسلاید بعدی در پرزنتیشن خود منتقل شوید. در این حلقه های مبتنی بر حرکت؛ علاوه بر تراشه بلوتوثی باید یک موتور حرکت سنج نیز قرار داده شده باشد . نرم افزار و سخت افزار سنجش حرکت می توانند موقعیت موقتی حلقه را تشخیص دهند و این داده ها و دستورات را از طریق بلوتوث به دستگاه مورد نظر منتقل نمایند.

شرکت Logbar ژاپن در سال ۲۰۱۵، فروش حلقه ZERO، را شروع کرد. دستگاهی که به کاربر اجازه می دهد هر تعداد از دستگاههای دارای بلوتوث را با مجموعه ای از حرکات انگشتی خود کنترل کند. کافی است برای روشن کردن چراغ ها، به سقف اشاره کنید. هنگامی که یک عکس را با گوشی خود می گیرید، می توانید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا آن را در فیس بوک آپلود کنید.

بهتر است از حلقه های هوشمند بدون صفحه نمایش استفاده کنید

تنها موردی که در این حلقه ها لحاظ نمی شود، صفحه نمایشگر است. البته چند نمونه با صفحه نمایش های کوچک اندازه ناخن، طراحی شده اند اما چندان موفق نبوده اند زیرا اصل اساسی تولید این حلقه، جلوگیری از نگاه کردن به صفحه نمایش ها است.

نرم افزار های کاربردی در حلقه های هوشمند

بیشتر این حلقه های هوشمند نرم افزار های مخصوص به خود را دارند که در گوشی هوشمند شما نصب خواهد شد. که با استفاده از آن می توانید تنظیمات حلقه هوشمند خود را سفارشی سازی کنید و آن را متناسب با نیاز های خود تنظیم نمایید . مثلا حلقه خود را به گونه ای تنظیم کنید که اعلانیه های توئیتر را به شما نشان دهد اما تنها ایمیل های کاری را برای تان ارسال نماید، نه سایر ایمیل ها.

همچنین می توانید مشخصات تماس و پیام ها، تقویم روزانه و رویداد های آن را بر روی حلقه خود دریافت کنید. این برنامه متناسب با سیستم عامل های اندروید و ios طراحی می شوند و شما هنگام خرید این حلقه ها باید به این نکته دقت کنید که برنامه مورد نظر آن بر روی کدام سیستم عامل نصب می شود.

طراحی حلقه های هوشمند

در طراحی این حلقه ها سعی می شود از تنوع های بسیار زیادی استفاده شود برخی از آنها از جنس فلزات و جواهرات گرانبها هستند که علاوه بر هوشمند بودن ارزش ها بسیار زیاد دیگری دارند. زنان می توانند از آنها به عنوان جواهرات و زینت آلات خود نیز استفاده کنند و بسته به سنگی که مورد استفاده قرار گرفته است، در قیمت های مختلف قیمت گذاری می شود.

برخی از این حلقه های هوشمند، اسپورت تر هستند و برخی برای مردان و با ظرافت کمتری تولید می شوند. مثلا حلقه هوشمند Ringly یک نمونه زیبا و شیک برای خانوم ها است. این حلقه زیبا می تواند مانند نگینی در دست شما بدرخشد و علاوه بر زیبایی قابلیت های هوشمند بسیار زیادی در اختیار شما قرار دهد. این حلقه هوشمند اعلان ها را با ۴ الگو ارتعاشی مختلف و ۵ رنگ متفاوت به نمایش می گذارد. به طور کلی شرکت ها سعی می کنند این حلقه ها را در سایز ها و اندازه و مدل های مخنتلفی ارائه کنند تا کاربران در هر اندازه و جنسیت و سلیقه ای از مدل های متنوعی بهره برده و حق انتخاب زیادی داشته باشند.’

حلقه های هوشمند با قابلیت NFC

در برخی از مدل ها این حلقه ها از قابلیت NFC استفاده شده است، NFC مخفف کلمه Near Field Communication است که مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه را انجام می دهد. که باعث می شود تلفن های همراه و گجت ها به سادگی اطلاعات را در بین خود جا به جا کنند. حلقه NFC می تواند با هر دستگاه دیگری که دارای یک تراشه NFC است، ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، می توانید گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود را به سادگی با کشیدن حلقه در پشت دستگاه باز کنید. و از آن برای پرداخت های الکترونیکی خود استفاده کرده و یا یک درب فعال NFC را با ضربه زدن روی حلقه باز کنید.

حلقه NFC در دارای دو ورودی است: یکی برای اطلاعات حساس و مهم و دیگری برای اطلاعات عمومی. برچسب NFC دارای اطلاعات خصوصی، در قسمت داخلی حلقه و نزدیک به کف دست قرار می گیرد و نیاز به یک حرکت از پیش تعیین شده و یا رمز دارد تا کاربر از آن طریق بتوانند اطلاعاتی مانند اطلاعات کارت بانکی خود استفاده نماید.،. از سوی دیگر، برچسب عمومی NFC در قسمت بالای انگشت کاربر قرار می گیرد و اطلاعاتی عمومی مانند آدرس ایمیل را نگهداری کرده و در اختیار کاربر قرار می دهد.

امروزه شرکت ها سعی می کنند این حلقه ها را به صورت ضد آب و ضد گرد و غبار طراحی کنند تاهنگامی که در دست شما هستند به راحتی به حمام بروید، شنا کنید و یا در زیر باران قدم بزنید.

حلقه هوشمند می تواند مراقب سلامتی شما باشد

برخی از حلقه های هوشمند مانند BioRing قابلیت ردیاب تناسب اندام را در خود جای داده ند. این حلقه ها به آسانی می توانند میزان ضربان قلب، خواب و عمق خواب را از روی حرکات شما درخواب تشخیص دهند. کالری که در هنگام ورزش می سوزانید را برای شما محاسبه کرده و شاخص های دیگر بدن تان را در اختیارتان قرار دهند. این حلقه حتی می تواند میزان استرس شما را بسنجد.

حلقه های هوشمند یک گام اساسی و مهم در راستا کاهش وابستگی به گوشی های هوشمند هستند، و از طرفی قابلیت های مهمی را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از این حلقه در مهمانی و یا جلسات کاری و حتی در حین ورزش و شنا نیز استفاده کنید و این گونه علاوه بر استفاده از ویژگی هایی مانند کنترل وضعیت بدنی، استفاده از اطلاعات کارت بانکی و … از زیبایی آنها نیز لذت ببرید. این حلقه ها تنها نوتیفیکیشن های ضروری را به شما اطلاع می دهد و باعث می شوند شما مرتب گوشی همراه خود را بررسی نکنید.

 

منابع:

www.electronics.howstuffworks.com

بروزرسانی: شهریور ۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

Recent Posts

گزارش کمپین “رنگدانه‌های پاییز” بورسیکا

در اواخر مهر ماه سال جاری پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به… Read More

آبان ۸, ۱۴۰۱

معرفی برست لایت دستگاه معاینۀ سینه و ماموگرافی خانگی

دستگاه برست لایت یکی از دستگاه‌هایی است که برای خودآزمایی پستان طراحی شده است و… Read More

بهمن ۴, ۱۳۹۹

راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

ممکن است به فکر خرید ساعت هوشمند افتاده باشید که به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را… Read More

دی ۲۴, ۱۳۹۹

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

بدون شک شما تحقیقات خود را در زمینه روش‌های از بین بردن موهای زائد انجام… Read More

دی ۲۳, ۱۳۹۹

کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

لیزر تریا (Tria 4X) و سیلک پرو (SilkPro) دو دستگاه لیزر خانگی  برای حذف موهای… Read More

دی ۲۲, ۱۳۹۹

دستگاه لیزر دایود چیست و انواع لیزر دایود

اصلاح موهای زائد با شیو کردن و یا وکس کردن اندکی سخت و زمان‌بر است… Read More

دی ۲۱, ۱۳۹۹