معرفی انواع دستگاه‌های خردکن سبزیجات و میوه

0 2,631

تقریبا در هر دستور غذایی از سوپ گرفته تا سالاد، به سبزی جات خرد شده احتیاج داریم، اما برای خرد کردن این حجم از سبزی جات به زمان و مهارت بالایی نیاز است. در این راستا ابزار های کاربردی بسیاری وجود دارد که می توانند به ما کمک کنند، مثلا ابزار هایی مانند چاقو، تخته و … این فرایند را آسان تر می کند، اما استفاده از این وسایل برای افرادی که در ناحیه دست و مچ دست خود ناراحتی داشته و یا فرزند کوچکی در خانه دارند اندکی مشکل ساز است.

در این میان تکنولوژی به کمک انسان ها آماده است و با استفاده از دستگاه های خرد کنِ میوه و سبزی جات، به راحتی می توانید این کار را در زمان اندک و بدون هیچ خستگی انجام دهید.

پس از بررسی دقیق و کنکاش کردن مدل های مختلف، مدل های LovKitchen vegetable chopper ،Cuisinart vegetable chopper را انتخاب کردیم. این وسایل به ترتیب به عنوان برترین انتخاب های ما در این نوع وسایل هستند.

LovKitchen یک مدل دستی با دوام است که به صورت سفارشی تنظیم می شود تا مواد غذایی را در اندازه های مختلف برش دهد و قطعات آن را می توانید در ماشین ظرفشویی بشویید. Cuisinart یک مدل ماشینی است که به شما اجازه می دهد با سرعت بیشتری مواد غذایی را در اندازه های دلخواه برش زده و برای افراد زیادی غذا تهیه کنید. علاوه بر این دو نوع محصول، محصولات بسیار زیاد از برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشند.

اولین سوالی که در این زمینه پیش می آید این است که خرد کن دستی بهتر است یا برقی؟

بنابراین شما در ابتدا باید یه این سوال پاسخ دهید آیا می توانید یک خرد کن را به وسیله  نیرو و فشار دست خود هدایت کنید یا ترجیح می دهید مدل برقی آن را خریده و از جریان برق برای راه اندازی آن استفاده نمایید؟

مدل های برقی کوچکترند و شما می توانید از آنها در مسافرت ها و یا زمان های قطع برق نیز استفاده نمایید اما مدل های برقی اندازه بزرگتر داشته قدرت و سرعت بیشتری دارند.

دستگاه های برقی برای کار به جریان برق احتیاج دارند و افرادی که از دردهای عضلانی رنج می برند بهتر است از نوع الکترونیک آن استفاده کنند. از نظر ایمنی نیز خطر کمتری داشته و دست ها در مجاورت تیغه ها قرار نمی گیرند.

این دستگاه های کاربردی زمان آماده سازی مواد اولیه غذا را تا ده برابر کاهش می دهند، اما اگر بخواهیم همین زمان را به شستن این وسایل اختصاص دهیم ممکن است وقت بیشتری از ما بگیرد. بنابراین سعی کنید از دستگاه هایی استفاده کنید که به راحتی بتوانید قطعات آن را در ماشین ظرفشویی بشویید. برای این کار به کاسه ی تیغه های آن دقت کنید که قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند.

تعداد تیغه‌ها

اگر محصول انتخابی شما تیغه های متنوعی داشته باشد می توانید مواد غذایی را در اندازه و اشکال مختلف تبدیل کرده و غذای شما را زیباتر کند. علاوه بر این، تیغه ها به راحتی در داخل دستگاه قرار گرفته و فضایی زیادی را اشغال نمی کنند.
دستگاه های دستی دارای تیغه های متنوعی برای ریز کردن، اسلایس، خلال، برش و تقسیم بندی استفاده می شوند و از نمونه های الکترونیکی می توانید برای برش های درشت برای سالسا و سوپ ها و ریز ریز کردن سیر و پیاز استفاده کنید.

حجم ظرف

فکر می کنید در هر وعده چقدر سبزی و میوه خرد می کنید؟ دستگاه های دستی و الکترونیک دارای یک ظرف و کاسه بزرگ برای جمع آوری مواد غذایی خرد شده هستند که اندازه آن در مدل های مختلف متفاوت است. اگر دو نفر هستید و در هر وعده مقداری سبزی جات و میوه برای دو نفر ریز می کنید بهتر است از دستگاه ها با حجم کمتر استفاده کنید تا نگهداری آنها نیز سخت نباشد. در حالی که خانواده های پر جمعیت بهتر است از دستگاه ها با ظرف بزرگتر استفاده کنند.

BPA-free

در ساخت این ظرف ها از مواد BPA استفاده نشده است. BPA یک ماده شیمیایی است که برای شکل دهی به پلاستیک ها اضافه می شوند که به سلامت قلب، پروستات و مغز تاثیر می گذارد. بنابراین در هنگام خرید به برچسب BPA-free دقت کنید. ظرف هایی که در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند بهتر است دارای برچسب BPA-free باشند.

تیغه‌های فولادی ضد زنگ

در هر دو نوع ماشین دستی و الکترونیکی بهتر است به جنس تیغه ها دقت کنید. تیغه هایی که از جنس فولاد ضد زنگ هستند کارایی بهتری دارند. فولاد ضد زنگ در برابر مجاورت با مواد غذایی، زنگ زدگی و خردگی مقاوم است که باعث می شود مواد غذایی تان با امنیت بیشتری آماده شده و طول عمر آن نیز زیاد می باشد و نیازی نیست که هر از چندگاهی تیغه ها را تعویض کنید. این تیغه ها را می توانید در ماشین ظرفشویی نیز بشویید تا خطر بریدن دست در هنگام شستن تیغه ها نیز کاهش یابد.

ویژگی‌های متفرقه

برخی از این دستگاه ها در اندازه و رنگ های متنوعی ارائه می شوند و شما می توانید آن را با توجه به سایز و اندازه سبزیجات تطبیق دهید.

سه نمونه از بهترین دستگاه‌های خرد کن دستی

Progressive Prepworks Fruit & Vegetable Chopper

 

LovKitchen  Vidalia Chop Wizard
۳ ۵ ۲ تعداد تیغه ها
۳ کاپ ۵.۵ کاپ ۲ کاپ حجم محفظه
فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ جنس تیغه ها
بله بله بله قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی
خبر بله بله BPA-Free
بله بله خیر قابل تنظیم بودن
LovKitchen

این دستگاه یک انتخاب عالی در بین دستگاه های دستی می باشد بدنه این وسیله از جنس پلاستیک با کیفیت است و در آن از تیغه های فولادی به کار رفته است، شما با استفاده از آن می توانید موادی سفتی مانند سبزیجات، هویج و … را نیز خرد کنید. به وسیله بدنه قابل تنظیم آن می توانید  سبزیجات بزرگ و عجیب و غریب را نیز طبخ کنید.  علاوه بر این در دستگاه از ۵ سطح قدرت استفاده می شود که به وسیله آن می تواند مواد غذایی  را اسلایس کرده، رنده و یا تکه تکه کنید. در بدنه آن از مواد خطرناک BPA، PVC یا فتالات استفاده نشده است، شما می توانید قطعات آن را به راحتی جدا کرده و به صورت دستی و یا ماشینی شست و شو دهید.

– قابل تنظیم
– تیغه های متنوع
– قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی
– گنجایش ظرف بزرگ
– فاقد BPA

 Vidalia Chop Wizard

شما با استفاده از این دستگاه می توانید مواد غذایی را در قطعات کوچک و به صورت مکعبی برش بزنید. با استفاده از دو تیغه آن می توانید مواد غذایی را به ذرات خیلی کوچک و درشت ریز کرد. این دستگاه بسیار به صرفه بوده و مورد نیاز افراد با هر سطح بودجه ای می باشد. از این دستگاه می توانید در مسافرت های خود نیز استفاده کنید.

– استفاده آسان
– دو تیغه با قابلیتی های کاربردی
– ظرف چند منظوره
– قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی
– بدنه بادوام

Progressive Prepworks Fruit & Vegetable Chopper

این دستگاه دارای طراحی ارگونومیک می باشد که به سادگی می توانید با یک دست مواد غذایی را ریز ریز کنید. در آن از تیغه های فولادی ضد زنگ استفاده شده است. نسبت به محصولات مشابه اندکی گران تر است در ساختار آن از مواد BPA استفاده نشده است.

– استفاده از آن تنها با یک دست
– قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی
– فاقد BPA
– سه تیغه برای برش

نکته:
برای مواد غذایی سخت مانند هویج مناسب نیست و کار با آن اندکی سخت می باشد.

دو نمونه از بهترین دستگاه‌های خرد کن برقی

GOURMIA BLACK AND DECKER
۴ ۱ گزینه ها خرد کردن
نا محدود ۱.۵ کاپ حجم محفظه
فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ جنس تیغه ها
سفید و کروم سیاه و سفید رنگ
بله بله قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی
بله خیر فاقد BPA
BLACK AND DECKER

این وسیله برای افرادی که بودجه کمی دارند بسیار مناسب است. محفظه آن۱.۵ لیتری و یگ گزینه ایده آل برای خانواده های کم جمعیت است، در این وسیله از تیغه های فولادی ضد زنگ و یک کنترل پنل لمسی استفاده شده است. تمام اجزای آن را می توانید در ماشین ظرفشویی قابلیت شست و شو دارد.

– مقرون به صرفه
– پانل کاربری آسان
– قابلیت شست و شو با ماشین ظرفشویی
– مناسب خانواده کم جمعیت
– دارای BPA

GOURMIA

شما با استفاده از این دستگاه مواد غذایی مانند گوجه و آواکادو را به راحتی می توانید خرد کنید. در این راستا ۵ تیغه متنوع در اختیار شما قرار گرفته است. همچنین می توانید از کاسه بزرگ برای مقدار زیاد و از کاسه کوچک برای مقادیر کم در این دستگاه استفاده کنید. بهتر است، دستگاه را با یک دستمال مرطوب تمیز کرده و بقیه قطعات را به صورت دستی و یا ماشینی شست و شو دهید.

– توانایی خرد کردن مقادیر بسیار زیاد در هر وعده
– تیغه و برش برای مواد غذایی نرم
– تنوع در تیغه ها
– فاقد BPA

این دستگاه به اندازه کافی جمع و جور است و به راحتی می توان در کابیت قرار داد. تمامی اجزای آن را می توانید در ماشین ظرفشویی بشویید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد