فناوری

دستگاه های مدرن برای بچه داری

امروزه تکنولوژی به دنیای نوزادان نیز راه یافته است و شما می توانید با استفاده از آن، به صورت آسان تری از فرزند و نوزادتان مراقبت کنید. دستگاه های که به شما اجازه می دهند کودک تان را از راه دور تحت نظر بگیرید و مطمئن شوید که حال او مساعد است.
در واقع منظور ما مانیتورهای نظارت بر کودکان نیست، این مانیتورها از زمان های قبل تر وجود داشته اند و تنها یک تصویر از کودک ضبط کرده و به شما نشان می دهند. دستگاه های مورد نظر ما بسیار فراتر از یک مانیتور هستند، آنها می توانند درجه حرارت بدن نوزاد، تنفس و بسیاری از شاخص های بدنی او را علاوه بر تصویر به شما گزارش دهند.

در این مطلب می خواهید چند نمونه از بهترین دستگاه های نظارت بر نوزادان را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن به راحتی می توانید به کارهای شخصی تان برسید، استراحت کنید و در عین حال یک مادر نمونه باشید.

Mimo
میمو دستگاه کوچکی است که بر روی لباس نوزاد قرار می گیرد و شما با پوشاندن این لباس بر تن نوزادتان می توانید از قابلیت های آن استفاده کنید. البته این سنسور بر روی لباس های آماده و در سه سایز ارائه می شود. سنسور های حساس این وسیله با بدن نوزاد شما هیچ گونه تماسی ندارد دوربین هوشمند آن در اتاق نوزاد نصب می شود و تصویر واضح به شما ارائه می دهد. علاوه بر این شما می توانید صدای گریه نوزادتان را بشنوید و در مورد کیفیت تنفس، موقعیت بدنی ، دمای بدن و زمان خواب و بیداری آن اطلاعاتی به دست آورید این دستگاه از طریق بلوتوث کم انرژی به گوشی هوشمند شما متصل می شود.
برنامه مخصوص این وسیله بر روی گوشی های اندروید و ios نصب خواهد شد و به دقت می تواند اطلاعات در مورد کیفیت خواب نوزاد، تنفس، موقعیت بدنی و درجه حرارت را به شما گزارش دهد شما می توانید هشدار های مورد نظر را تنظیم کنید تا در صورت تنفس نامنظم، بیدار شدن از خواب و یا تب به شما هشدار و اطلاع داده شود.
این لباس در سه اندازه در دسترس می باشد جنس آن از پنبه خالص است و ب راحتی در ماشین لباسشویی قابلیت شست و شو دارد و حتی می توانید آن را در خشک کن با حرارت کم قرار دهید. شما می توانید سنسورهای این دستگاه را جدا کرده و بر روی لباس نوزاد و یا پابند و دست بند آن نصب کنید.

Pacif-i Smart Dummy
این دستگاه از طریق فناوری بلوتوث انرژی کم، اطلاعات را به گوشی همراه شما ارسال می کند و از این طریق شما را از وضعیت جسمانی نوزادتان مطلع می شوید. این برنامه درجه حرارت بدن نوزارد شما را در طول روز اندازه کرده و آن را در قالب یک نمودار در اختیار شما قرار می دهد. حتی شما می توانید در صورت بالا بودن درجه حرارت بدن نوزادتان آلارم هایی را تنظیم نمایید تا دستگاه شما را مطلع کند و یا زمان دارو کودکتان را به شما یادداوری نماید.
برنامه این دستگاه با گوشی های اندروید و اپل سازگار است. باتری سکه ای آن تا یک سال شارژ می ماند. این دستگاه کوچک مانند یک پستانک در دهن کودک شما قرار می گیرد بنابراین مواظب باشید که گم نشود.

MonBaby
این وسیله مانند یک دکمه به لباس کودک شما متصل می شود و از این طرق اطلاعات تنفسی و فعالیت های کودک را هر ثانیه، ۵ بار به گوشی ارسال خواهد .این دستگاه می تواند موقعیت بدنی کودک را به شما اطلاع دهد، اینکه کودکتان بر روی شکم یا پشت خوابیده است. مانند سایر دستگاه ها، این وسیله نیز از فناوری بلوتوث با انرژی کم استفاده می کند و هشدارهای لازم را به گوشی هوشمند شما ارسال خواهد کرد. شما می توانید به صورت سفارشی سازی تنها برخی از این هشدار ها را فعال کنید.
این دستگاه به راحتی جدا شده و بر روی هر لباس کودک نصب خواهد شد. این دکمه هیچ گونه نور، صدا و لرزشی ایجاد نخواهد کرد و بدن نوزاد را تهدید نمی کند.

Snuza Hero
این دستگاه کوچک به پوشک نوزاد متصل می شود و حرکت شکمی آن را کنترل می کند. این ابزار کوچکترین تغییر موقعیت را تشخیص داده و اگر حرکت شکمی کودک کم باشد و کمتر از ۸ حرکت در دقیقه باشد هشدار می دهد. جنس این وسیله از پلاستیک های ضد آلرژیک ساخته شده است و سیگنال های رادیویی دریافت و ارسال نمی کند. و در آن، یک باتری قابل تعویض تعبیه شده است.

Owlet Smart Sock 2
این دستگاه مانند یک نگهبان تمام شب ازفرزند ما محافظت می کند. نسل دوم این ابزار به صورت یک جوراب هوشمند طراحی شده است که علاوه بر گرم نگه داشتن کودک شاخص های بدنی او را اندازه گیری می کند. این ابزار وقتی بر روی پای کودک شما قرار می گیرد شاخص هایی مانند ضربان قلب، میزان اکسیژن را اندازگیری می کند و سپس اطلاعات را به برنامه روی گوشی هوشمند ارسال خواهد کرد. در واقع در صورت کم یا زیاد شدن ضربان قلب، هشداری را به صورت نوتیفیکیشن بر روی صفحه نمایش گوشی نشان می دهد. مواد به کار رفته در این جوراب به صورت طبیعی و ضد آلرژی است و حساسیتی در بدن کودک ایجاد نمی کند.

Starling
صحبت کردن با کودکان از روز های ابتدایی زندگی شان در رشد و تکامل آنها تاثیر بسیارزیادی دارد. کودک قبل از سخن گفتن و بیان افکارش، زبان و صدا ها را پردازش می کند. تعداد واژگانی که کودک قبل از ۴ سالگی یاد می گیرد در موفقیت آینده او تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین سعی کنید از هر فرصتی برای صحبت با فرزندتان استفاده نمایید. این دستگاه هر روز تعداد از واژگانی که کودک می شنود و یا می گوید را ضبط می کند و از این طریق به شمااطلاع می دهد که آیا فرزند شما به صورت نرمال حرف می زند و تعداد واژگانی که در روز می شنود کم است یا خیر؟ این دستگاه با همگام سازی با تلفن هوشمند تان و با تجریه تحلیل اطلاعات به شما اطمینان می دهد که فرزندتان در حال پیشرفت است یا خیر. این وسیله کلماتی که شما می گوید را ضبط نمیکند تنها تعداد آنها را می شمارد.

Babysense
در مراحل اولیه زندگی نوزاد او را باید مرتب زیر نظر داشت و تمام علایم آن را بررسی کرد. این دستگاه با زیر نظر داشتن حرکات ریز نوزاد اطلاعات را به گوشی همراه شما مخابره می کند. مثلا اگر در ۲۰ ثانیه هیچ حرکت تنفسی مشاهده نشد و با اگر تعداد تنفس به ۱۰ نفس دردقیقه رسید به شما هشدار می دهد با توجه به دقت این دستگاه احتمال آلارم های اشتباه پایین می آید.

TempTraq
این دستگاه دمای بدن کودک شما را به صورت ۲۴ ساعته تحت کنترل دارد و در صورت پایین و بالا رفتن آن به گوشی هوشمند شما هشدار هایی ارسال می کند. این وسیله مانند یک چسب یک بار مصرف و به اندازه یک کارت اعتباری است که بعد از باز کردن ، بر روی بدن نوزاد قرار می گیرد و از طریق سنسور های که در آن قرار دارد با گوشی هوشمند شما در ارتباط است. این وسیله هیچ آسیبی به بدن نوزاد نمی رساند و باعث حساسیت های پوستی آن نمی شود.

Infanttech Smarttemp
اگر کودک شما بیمار باشد، باید هر ساعت به صورت روزانه و شبانه، درجه حرارت بدن آن را چک کنید. اما این کار از طریق دماسنج های معمولی بسیار سخت است و موجب استرس و بی خوابی در والدین و ناراحتی در نوزاد می شود. بنابراین می توانید از این وسیله هوشمند به منظور کنترل درجه حرارت بدن نوزاد استفاده کنید. برنامه این دستگاه بر روی گوشی اندروید و اپل نصب می شود و دماسنج با پد چسبناک در زیر بغل کودک نصب خواهد شد و از این طریق درجه حرارت بدن نوزاد را، در هر چند دقیقه یک بار با دقت بالا کنترل می کند. در بسته بندی این محصول ۱۰ پد قرار داده شده است.

بروزرسانی: تیر ۲۰, ۱۳۹۷ ۴:۴۷ ب٫ظ

Recent Posts

گزارش کمپین “رنگدانه‌های پاییز” بورسیکا

در اواخر مهر ماه سال جاری پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به… Read More

آبان ۸, ۱۴۰۱

معرفی برست لایت دستگاه معاینۀ سینه و ماموگرافی خانگی

دستگاه برست لایت یکی از دستگاه‌هایی است که برای خودآزمایی پستان طراحی شده است و… Read More

بهمن ۴, ۱۳۹۹

راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

ممکن است به فکر خرید ساعت هوشمند افتاده باشید که به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را… Read More

دی ۲۴, ۱۳۹۹

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

بدون شک شما تحقیقات خود را در زمینه روش‌های از بین بردن موهای زائد انجام… Read More

دی ۲۳, ۱۳۹۹

کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

لیزر تریا (Tria 4X) و سیلک پرو (SilkPro) دو دستگاه لیزر خانگی  برای حذف موهای… Read More

دی ۲۲, ۱۳۹۹

دستگاه لیزر دایود چیست و انواع لیزر دایود

اصلاح موهای زائد با شیو کردن و یا وکس کردن اندکی سخت و زمان‌بر است… Read More

دی ۲۱, ۱۳۹۹