این مشکل ممکن است برای تعدادی از شما اتفاق افتاده باشد، وقتی که تلویزیون جدید و زیبایی را می خرید و آن را به خانه می آورید و متوجه می شوید صدای آن بسیار کم است و به اندازه طراحی و سایر قابلیت های آن، کیفیت ندارد. این یک واقعیت است و نه شما و نه هیچ یک از اعضای خانواده تان دچار اشتباه نشده اید. تلویزیون های امروزی بسیار باریک طراحی می شوند، این نوع طراحی، زیبایی تلویزیون را بیشترکرده و شما به راحتی می توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید. اما باریک بودن تلویزیون ها معایبی نیز به همراه داشته است و یکی از این معایب صدای کم و بی کیفیت آنها می باشد. بنابراین ساندبار ها  اختراع شده اند؛ تا این مشکل شما را حل کنند؛ در این مقاله شما را با  راهنمای خرید ساندبار  ، آشنا می کنیم.

بلندگوها برای تولید صدای خوب و باکیفیت به فضای بیشتری نیاز دارند، اما در این میان استثناهایی نیز وجود دارد، اسپیکرهایی که هم کوچک و باریک بوده و هم صدای با کیفیت تولید کنند، اما این اسپیکرها بسیار نادر و گران قیمت می باشند. به طور کلی هدف از بیان این مطلب این است که هر چقدر که ظاهر این تلویزیون ها زیبا و شیک به نظر می رسد، کیفیت صدای خوبی ارائه نمی دهند.

تماشای فیلم ها، موسیقی ها و انجام انواع بازی های مهیج با صدای بلند، هیجان انگیز تر است، بنابراین اگر دوست دارید فیلم ها و موسیقی هایی که از تلویزیون مشاهده می کنید با صدای با کیفیت تری پخش شود بهتر است یک سیستم صوتی جداگانه برای آن تهیه کنید. ساند بارها می توانند یک انتخاب خوب برای شما باشند، این دستگاه در طرح های گوناگونی ارائه می شوند، برخی از آنها را می تواند درکنار تلویزیون و بر روی دیوار نصب کرد و برخی دیگر به قفسه هایی جهت نگهداری احتیاج دارند.

ساندبار یا میله صدا یک سیستم بلندگو است که صدای تلویزیون را با کیفیت بالا و بدون نیاز به فضای زیاد و پیچیدگی ارائه می دهد و بلندگوها و صدای تلویزیون شما رو پشتیبانی می کند.

در بورسیکا بخوانید: مشخصات ساندبار خوب

ساندبارها به دوشکل عرضه می شوند، یا به صورت تکی و یا همراه ساب ووفر. ساندبار به تنهایی یک وسیله مستطیلی باریک است که به راحتی در هر مکانی قرار می گیرد و فضای زیادی را اشغال نمی کند برروی آن چند بلندگو قرار داده شده است تا صدای باکیفیت تری ایجاد کند.

اما برای باس قویتر و عملکرد بهتر به ساب ووفر احتیاج دارند، درواقع ساندبار به تنهایی می تواند صداهای کم و زیاد تولید کند اما برای تولید باس عمیق که بر شدت و کیفیت متن فیلم و موسیقی می افزاید؛ باید ساب ووفر را به آن اضافه کنیم.

خوشبختانه اکثر ساندبارها یک ساب ووفر در کنار خود دارند که می توانید آن را در گوشه ای از اتاق تان قرار دهید؛ بدون اینکه نیاز به اتصال سیمی باشد، به طور خودکار با ساندباری که در جلوی تلویزیون گذاشته اید همگام سازی می شود. این سیستم برای صدای انفجارها، تیر اندازی و ضربات مشت بسیار مهیج است و شما می توانید آن ها رو به طور واقعی حس کنید، بنابراین شما با خرید یک ساندبار به همراه یک ساب ووفر، تجربه بسیار هیجان انگیزی در تماشای انواع فیلم ها، موسیقی ها و بازی ها پشت سر می گذارید. ساب ووفر ها از اندازه خیلی کوچک تا اندازه های خیلی بزرگ در دسترس هستند و بزرگی و کوچکی آن ها همیشه دلیلی برای قدرت و کیفیت شان نیست.

علاوه بر نکات گفته شده، شما باید ساندباری انتخاب کنید که با به کارگیری بلندگو های متعدد در جهات مختلف، زاویه شنیداری خوبی را پوشش دهد، یعنی هنگامی که با خانواده در حال تماشای فیلم هستید، مهم نیست در کدام قسمت اتاق نشسته اید، در جلو تلویزیون یا انتها اتاق، همه افراد صدا را به صورت فراگیر می شنوند. بر خلاف ظاهر کوچک و باریک، ساند بار ها صداهای فراگیر و سه بعدی ایجاد می کنند. در ساندبارها فرکانس صوتی مرجع مقداری از جریان خروجی خود را به سمت اطراف هدایت می کند و این صدا با برخورد با جداره ها به سمت کاربر بر می گیرد و کاربر احساس می کند صدا را به صورت سه بعدی می شنود، بنابراین این سیستم ها در محیط های محصور کارایی بهتری از خود نشان می دهند.

در اکثر ساندبار ها از کابل های HDMI برای اتصال با تلویزیون استفاده می کنند. علاوه بر این تلویزیون های K4 دارای خروجی دیجیتال نوری هستند که معمولا برای اتصال ساندبارها به کار می رود، در این نوع کابل ها نویز و اختلالات الکترونیکی مشکل ساز نمی شود. در گذشته این اتصالات از طریق جک ۳٫۵ میلی متری صدا برقرای می شد، که کیفیت صدای پایین تری را به وجود می آورد.

 

در بورسیکا بخوانید: راهنمای کامل خرید سینمای خانگی

 

هرچه قدر که استفاده از ساندبار راحتر باشد، یک مزیت مهم به حساب می آید. بیشتر این ساندبارها به همراه یک ریموت کنترل عرضه می شوند و بر روی اکثر آنها یک نمایشگرهای LED ساده قرار دارد و عملکردهای موردنظر را نشان می دهد. در مدل های جدیدتر شما می توانید با گوشی همراه خود به ساندبار متصل شده و آن را از طریق گوشی همراهتان کنترل کنید.

ساندبار در جلوی تلویزیون قرار می گیرد بنابراین همیشه در مرکز توجه است، بهتر است در انتخاب ساندبارها، ویژگی های ظاهری و جذابیت آنها را نیز مدنظر قرار دهید، همچنین تمام دکمه ها و کلیدهای موجود بر روی ساندبار باید به راحتی قابل دسترس باشد تا بتوانید به آسانی از آنها استفاده کنید. بهتر است در هنگام خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول منتخب خود توجه کنید، البته امیدواریم که هیچ وقت از آن استفاده نکنید، اما در هنگام خرید بهتر است محصولی را انتخاب کنیم که فروشنده با اقتدار از آن حمایت می کند.

بروزرسانی: شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ق٫ظ

Recent Posts

گزارش کمپین “رنگدانه‌های پاییز” بورسیکا

در اواخر مهر ماه سال جاری پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به… Read More

آبان ۸, ۱۴۰۱

معرفی برست لایت دستگاه معاینۀ سینه و ماموگرافی خانگی

دستگاه برست لایت یکی از دستگاه‌هایی است که برای خودآزمایی پستان طراحی شده است و… Read More

بهمن ۴, ۱۳۹۹

راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

ممکن است به فکر خرید ساعت هوشمند افتاده باشید که به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را… Read More

دی ۲۴, ۱۳۹۹

لیزر الکساندرایت (Alexandrite) چیست و چه عوارضی دارد؟

بدون شک شما تحقیقات خود را در زمینه روش‌های از بین بردن موهای زائد انجام… Read More

دی ۲۳, ۱۳۹۹

کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

لیزر تریا (Tria 4X) و سیلک پرو (SilkPro) دو دستگاه لیزر خانگی  برای حذف موهای… Read More

دی ۲۲, ۱۳۹۹

دستگاه لیزر دایود چیست و انواع لیزر دایود

اصلاح موهای زائد با شیو کردن و یا وکس کردن اندکی سخت و زمان‌بر است… Read More

دی ۲۱, ۱۳۹۹