راهنمای خریدهای پاییزی نوشت‌افزار

0 815

یکی از هیجان انگیزترین خریدها، خرید لوازم تحریر مدرسه در روزهای انتهایی تابستان است. اگر فرزند کوچک مدرسه‌ای دارید و یا خود محصل و دانشجو هستید در این روزها باید به فکر تهیه وسایل مورد نیاز مدرسه و دانشگاهتان باشید.

البته در صورتی که این وسایل را دارید لازم نیست مدل‌های نو و جدید را بخرید، کافی است با ما در این مطلب همراه باشید و با لیست خریدهای مدرسه در ماه مهر آشنا شوید، در این صورت می‌توانید لوازمی را که تهیه نکرده‌اید را خریداری کنید و سال تحصیلی‌تان را مجهز و با انگیزه آغاز نمایید.

 

کیف

اولین چیزی که برای رفتن به مدرسه و دانشگاه احتیاج دارید، کیف است. شما مطمئناً برای حمل کتاب، وسایل متفرقه و لپ تاپ خود به یک کیف احتیاج دارید، در این راستا گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که در بین آنها، کوله پشتی طرفداران بسیار زیادی دارد که هم دانشجویان و هم محصل ها به سمت آن جذب می‌شوند. در صورتی که یک کوله با جنس مرغوب تهیه کنید مطمئناً چند سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

از نظر کارشناسان، کوله پشتی یک گزینه خوب برای استفاده در مدارس و دانشگاه است. زیرا سنگینی وزن وسایل را به صورت مساوی بر روی هر دو شانه شما قرار داده و به یک سمت شما فشار وارد نمی کند

در هنگام خریدکوله پشتی به موارد زیر دقت کنید، علاوه بر ویژگی های ظاهری سعی کنید، کوله ای انتخاب کنید که با توجه به جثه شما بزرگ نباشد. طبق گفته کارشناسان کودکان باید از کوله‌هایی استفاده کنند که وزن آن، کمتر از ده درصد وزن خودشان باشد، در غیر این صورت ممکن است به کمر و ستون فقرات آنها آسیب وارد شود،از کوله‌هایی استفاده کنید که جیب هاب بسیار زیادی داشته باشد تا بتوانید در آن‌ها وسایل دیگرتان را به صورت سازماندهی شده‌ قرار دهید. جنس کوله پشتی بسیار مهم است. کوله‌های چرم ماندگاری و طول عمر بالایی دارند اما نسبت به کوله‌های پلاستیکی سنگین‌تر هستند.

بهتر است کوله شما دارای بندهای پهن و پد دار باشد تا بر روی‌شانه‌های شما فشار وارد نکند و با توجه به سایز و قدتان قابل تنظیم باشد. در صورتی که وسایل سنگینی مانند لپ تاپ را در آن قرار می‌دهید بهتر است از کوله‌های با محفظه جداگانه و قابلیت ضد آب استفاده کنید که بند کمری داشته باشد تا فشار بیش از اندزه از روی شانه‌هایتان برداشته شود.

در هنگام خرید بهتر است تمام زیپ‌های آن را بررسی کنید. علاوه بر کوله پشتی می‌توانید از کیف‌های دستی نیز بهره ببرید. دانشجویان که ساعت کمتری در روز را به کلاس می‌روند می توانند از کلاسورها، کیف‌های کوچک دستی نیز بهره ببرند. پوشه و کلاسورها برای زمان‌هایی که شما یادداشت برداری می‌کنید، بسیار مفید است.

دفتر و دفترچه

دفتر و دفترچه یکی دیگر از مواردی است که در مدرسه و دانشگاه مورد نیاز است. بسته به مقطع تحصیلی خود باید تعدادی از این دفتر و دفترجه ها را خریداری کنید. امروزه دفترها در اندازه‌های ۴۰ برگ، ۶۰ برگ، ۱۰۰ و ۲۰۰ و … ارائه می‌شوند که می‌توانید برای انتخاب اندازه دفتر با معلم و یا فروشنده مشورت کنید.

در صورتی که در مدرسه تحصیل می‌کنید بهتر است از طرح‌های رنگی و متنوع آن استفاده کرده و یک دفتر دو خط برای تمرین زبان انگسیلی و یک دفتر نقاشی نیز تهیه کنید.

در دانشگاه می توانید علاوه بر دفتر، از برگه‌های کلاسوری نیز بهره ببرید. دفترچه‌ها نیز برای یادداشت موارد روزانه و نکته‌ها بسیار مفید کاربردی هستند.

مداد و مداد نوکی

حتی اگر از لپ تاپ برای یادداشت برداری استفاده کرده و نت برداری دیجیتالی را ترجیح می‌دهیدد، با این حال به خودکار و مداد نیاز دارید.

امروزه اکثر دانش آموزان و دانشجویان از مداد نوکی برای انجام تکالیف خود استفاده می‌کنند و با تهیه مغزی مداد نوکی، آن را شارژ کرده و از آن بهره می‌برند. مداد نوکی نیاز به تراشیدن ندارد و از این نظر انتخاب خوب و کاربردی محسوب می شود.

با این حال بهتر است یک مداد خوب و نرم مشکی تهیه کرده و در مواقع لزوم مانند آزمون‌های امتحانی از آن بهره ببرید. مدادی انتخاب کنید که بدنه آن ارگانیک بوده و در دست لیز نخورد و نوک آن بر اثر فشار نشکند. دانش آموزان مقطع ابتدایی بهتر است یکه مداد قرمز نرم نیز خریداری کنند..

خودکار

برای تهیه خودکار بهتر از مارک‌های با کیفیتی استفاده کنید، مارک‌هایی که در هنگام نوشتن، نشتی نداشته و دفتر و دست‌های شما را کثیف نکند، بهتر است خودکاری را انتخاب کنید که بعد از نوشتن بر روی کاغذ به سرعت خشک شده و دفترتان را کثیف نکند. در استفاده از خودکارهای باکیفیت، نیازی نیست بر روی دفتر فشار زیادی وارد کنید، حرکت آن بسیار روان بوده و لکه‌ای ایجاد نخواهد کرد. به شما پیشنهاد می کنیم برای سال تحصیلی جدید سه خودکار ابی، قرمز و مشکی را انتخاب کنید.

پاک کن

در صورتی که از مداد و مدادنوکی برای نوشتن استفاده می‌کنید، لاجرم به یک پاک کن احتیاج دارید. امروزه پاک‌کن‌ها در جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند و برخی از آنها نرم و برخی زبرتر و مناسب پاک کردن مداد رنگی می‌باشند. بهتر است برای پاک کردن اشتباهات مدادی، از پاک کن‌های نرمی استفاده کنید که به راحتی بر روی صفحه حرکت می‌کنند.

تمیز ماندن پاک کن با توجه به جنس آن، تولید براده‌های کمتر و اندازه استاندارد و خوش دست بودن، از دیگر مواردی است که در هنگام خرید پاک کن باید به آنها دقت کنید.

شما حتی می‌توانید از مدل‌های جدید، پاک کن برقی نیز استفاده کنید که در آن از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده شده است.

غلط گیر

غلط‌گیر وسیله‌ای برای پاک کردن غلط‌هایی است که به وسلیه خودکار نوشته می‌شود. غلط‌گیر در انواع مختلفی مانند لاک غلط‌گیر، غلط‌گیر قلمی و غلط‌گیر نواری عرضه می‌شود. پوشش‌دهی بالا و خشک‌شدن سریع غلط‌گیر بر روی کاغذ از عواملی مهمی است که در هنگام خرید باید به آنها دقت شود.

بهتر است از غلط‌گیر‌هایی استفاده کنید که طول عمر بالاتری داشته و در محفظه خود خشک نشوند، بوی آن‌ها زننده نباشد و اندازه آن به قدری باشد که در جامدادی شما جای بگیرد.

خط‌کش

خط‌کش‌ها برای رسم خط‌های صاف و همچنین اندازه‌گیری فاصله بین دو نقطه استفاده می‌شوند. بهتر است در وسایل و لوازم تحریر مدرسه و دانشگاه خود، یک خط‌کش نیز قرار دهید. بهتر است از جنس‌های نشکن و شفاف آن استفاده کنید. اما طرح‌های فانتزی آن نیز برای بچه‌های مدرسه‌ای بسیار جذاب می‌باشد. شما می‌توانید از پک‌های آماده‌ای که در آن انواع خط‌کش‌ها، پرگار، گونیا و نقاله و … قرار دارد و مناسب درس ریاضی و هندسه است؛ استفاده نمایید.

مداد رنگی

مداد‌رنگی یکی دیگر از وسایلی است که بیشتر مناسب بچه‌های ابتدایی و راهنمایی است. در انتخاب این مدادها می‌توانید از بسته‌های ۶، ۱۲ و ۲۴ تایی آن استفاده کنید. سعی کنید مدادی تهیه کنید که بدنه آن ارگانیک بوده و نوک آن نرم و روان بنویسد و بر اثر فشار بیش از اندازه نشکند.

ماژیک‌های هایلات

ماژیک‌های هایلات بیشتر مناسب افراد دانشجو می‌باشند که به وسیله آن می‌توانند در کتاب‌های درسی خود، نکات مهم را برجسته کنند. با استفاده از هایلایتر می‌توانید به علامت گذاری و برجسته کردن نکات در درس‌های خود بپردازید و نکات مهم را همیشه در معرض دید خود داشته باشید.

ماژیک هایلایت باید جوهری روان داشته باشد و به سرعت خشک نشود. جوهر هایلایتر، نه آنقدر غلیظ و پر رنگ باشد تا به صفحات دیگر رنگ پس دهد و آنقدرکم رنگ که بعد از مدتی خشک شود. رنگ این ماژیک‌ها را بنا بر سلیقه شخصی خود می‌توانید انتخاب نمایید.

تراش

تراش‌ها در انواع مختلفی مانند دستی، برقی و رومیزی ارائه می‌شوند. در صورتی که از مداد و مداد‌رنگی استفاده می‌کنید به این وسیله احتیاج دارید. تیغه تراش باشد از جنس خوب و با کیفیت باشد تا بر اثر استفاده مداوم کُند نشود. برخی از این تراش‌ها دارای دو حفره کوچک و بزرگ هستند که به راحتی می‌توانید دو سایز مداد را با آن تراش کنید.

بهتر است تراشی تهیه کنید که دارای محفظه نگهدارنده براده‌ها باشد، تا بر اثر تراش، براده‌های آن بر روی زمین نریزد و کثیف نشود. بعد از پر شدن محفظه می‌توانید براده‌ها را خالی کنید.

نمونه جدید از این تراش ها، به صورت برقی عرضه شده اند. تراش‌های برقی به وسیله باتری که در آن قرار داده شده است به سرعت مدادهای شما را تراش می‌کنند و دیگر نیازی به فشار دست نخواهید داشت. برخی از این تراش‌ها برقی دو کاره هستند و در حالت برقی و اتومات خود، به محض قرار گرفتن مداد درون حفره، شروع به کار می­کنند و در صورتی که باتری آن تمام شده باشد، می توانید از حالت رومیزی آن استفاده کنید. وجود لاستیک‌های در زیر تراش باغث می‌شود در حالت رو میزی از روی میز لیز نخورد.

جامدادی

تمام وسایلی کوچکی که خریداری کرده‌اید، مانند مداد، پاک کن، خودکار و تراش و … را می‌توانید درون جامدادی قرار دهید تا به صورت سازماندهی شده در جای خود قرار گیرند و گم نشوند. فاکتور مهم و اساسی در خرید جامدادی، جنس و اندازه آن است. بهتر است مدلی را انتخاب نمایید که جنس مقاوم و در عین حال سبکی داشته باشد. درون آن محفظه‌های مخصوصی برای نگهداری انواع مدادها، خودکار و … تعبیه شده باشد. این جامدادی‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ارائه شده و به صورت زیپی و دکمه‌ای تولید می‌شود.

کاغذ یادداشت چسبی

شما می‌توانید لا‌به‌لای کتاب و برای اضافه کردن نکات تکمیلی از برگه‌های کاغذی چسبی استفاده کنید و کتاب خود را با اضافه کردن این نکات کثیف نکنید. علاوه بر این، از این کاغذ می‌توانید به عنوان یک یادآور برای در معرض دید گذاشتن نکات و سایر یادداشت‌های خود استفاده کنید و آن را بر روی کمد و یا یخچال خود بچسبانید تا همیشه در معرض دیدتان باشند. شما همچنین می‌توانید از رنگ‌های مختلفی برای برجسته سازی استفاده نمایید

وسایل متفرقه دیگر

منگنه، پانچ، قیچی و چسب نواری … از جمله وسایلی هستند که ممکن است هر روز به آنها احتیاج نداشته باشید اما یک دانش آموز و دانشجو بهتر است، این وسایل را در اتاق خود نگهداری کرده تا در موقع انجام پروژه های کلاسی از آنها بهره ببرد.

در صورتی که دانشجو هستید علاوه بر موارد ذکر شده فوق، بهتر است موارد زیر را نیز تهیه کرده و به همراه خود داشته باشید:

ماشین حساب

با توجه به رشته تحصیلی خود در دانشگاه ممکن است به یک ماشین حساب پیشرفته نیز نیاز داشته باشید. اگر رشته ریاضی و مهندسی می‌خوانید ماشین حساب شما باید مهندسی و پیچیده باشد، در غیر این صورت استفاده از یک ماشین حساب معمولی برای شما کفایت می‌کند. البته برخی از دانشگاه اجازه استفاده از ماشین حساب را در برخی از دروس صادر نمی‌کنند که بسته به محل تحصیل خود می‌توانید آن را بررسی نمایید.

فلش مموری

هر دانشجویی در کیف خود باید یک فلش مموری و یا یک هادر اکسترنال داشته باشد. با اینکه امروزه فضاهای ذخیره‌سازی ابری مانند دراپ‌باکس(DropBox)، گوگل درایو (Google Drive)، وان درایو (OneDrive)، آی کلود (iCloud) و … به وجود آمده است اما فلش به عنوان یک وسیله کاربردی همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید جزوات و فایل‌های درسی خود را در آن نگه داشته و به آسانی همه جا به همراه خود داشته باشید؛ برای استفاده از آن‌ها نیاز به اینترنت ندارید.

لپ تاپ

امروزه اکثر دانشجویان و در برخی موارد دانش آموزان، برای انجام پروژه‌های کلاسی و نوشتن مقالات به لپ‌تاپ احتیاج دارند. البته با توجه به رشته تحصیلی خود ممکن است این وسیله جزو ضروریات باشد و یا خیر، در صورتی که بودجه کافی برای خرید لپ تاپ را ندارید می توانید از مرکز کامپیوتری دانشگاه استفاده کرده و اطلاعات خود را از طریق فلش مموری تان انتقال دهید.

 

بازدید از دسته لوازم التحریر سایت بورسیکا را از دست ندهید: www.boorsika.com

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد