چرا سشوار بخریم؟ چه سشواری بخریم؟

1 1,546

امروزه سشوار به اندازه وسایل ضروری دیگر منزل مانند یخچال، ماشین لباسشویی و … مهم است. این وسیله یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین لوازم شخصی خانم‌ها به حساب می‌آید. امکان ندارد خانمی در اتاق خود سشوار نداشته باشد. با توجه به اهمیت زیاد این کالا، سعی کرده‌ایم  در این گزارش اطلاعات بیشتری برای خرید این وسیله کاربردی به شما بدهیم.

موارد استفاده از سشوار

در گذشته از سشوار فقط برای خشک کردن موها استفاده می‌شد و سشوارها قدرت بالا و ویژگی های مختلفی نداشتند. امروزه سشوارهای با قدرت بالایی تولید شده‌است و دیگر نیازی نیست برای فرم و حالت دادن  به موهایتان به سالن‌های آرایشی بروید. تنها کافیست یک سشوار خوب داشته باشید و با استفاده از سَری‌های مختلفِ آن، موهای خود را به حالت دلخواه فرم دهید. تعداد سَری‌ها در سشوارها مختلف متفاوت است. در بعضی مدل‌ها یک و بعضی دیگر ۵ تا ۶ سَری هم وجود دارد. اما اگر از سشوار فقط برای خشک کردن موهایتان استفاده می‌کنید به سَری‌های مختلف نیازی ندارید. برای انتخاب یک سشوار مناسب و خوب بهتر است قبل از خرید برخی فاکتورها را درنظر بگیرید.

جنس موهای خود را بشناسید

اولین چیز قبل از خرید سشوار، داشتن اطلاعات کافی درباره موهای خودتان است. به‌طور کلی چهار ویژگیِ موها، شامل صاف ، فر، نازک و ضخیم بودن آنها و همچنین بلند یا کوتاه بودن موها در انتخاب میزان گرما و سرعت سشوار مهم است.

چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

در بازار، سشوارها در رنج قیمت حدود ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان وجود دارند. توصیه ما به خریداران این است که مقداری که قصد دارید برای خرید یک سشوار هزینه کنید را مشخص کنید و بر اساس آن قیمت به دنبال سشوار مدنظر خود بگردید. این کار باعث می‌شود از اتلاف وقت و گیج شدن شما به هنگام انتخاب، جلوگیری شود. سعی کنید به دنبال ارزان‌ترین و گران‌ترین سشوارها نباشید و بیشتر در جستجوی مدل دلخواه خود باشید.

سشوارها براساس میزان وات یا همان قدرت سشوار و ویژگی‌های متفاوتشان قیمت‌گذاری می‌شوند. هرچه وات و تعداد ویژگی های  سشوار بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

انواع سشوار

اگر چند سالی است که سشوار جدید نخریده‌اید، باید درباره برخی ویژگی‌های سشوارها اطلاعات داشته باشید تا به هنگام خرید و شنیدن نام آنها گیج نشوید. در زیر سعی کرده‌ایم برای راحتی بیشتر شما این ویژگی‌ها را در قالب جدولی گردآوری کنیم.

بیشتر بخوانیم: ویژگی‌های مورد‌نظر در خرید سشوار چیست؟

 

قابلیت توضیحات جنس مو
سرامیکی این مدل دارای المنت سرامیکی است و با ایجاد حرارت ملایم، آسیب کمتری به موها وارد می‌کند برای تمام موها مناسب است
آیونیک ایجاد یون‌های منفی بر سطح تار مو، سبب حفظ رطوبت در داخل آن و خشک شدن سریع‌تر موها می‌شود. همچنین موجب درخشندگی و لطافت موها نیز می‌شود. برای تمام موها مناسب است
تورمالین المنت تورمالین، دارای پوششی از جنس نوعی سنگ است که به‌طور طبیعی یون منفی آزاد می‌کند و موجب درخشندگی و لطافت بیشتر مو نسبت به مدل آیونیک می‌شود. برای تمام موها مناسب است
قابلیت باد خنک استفاده از باد خنک بعد از خشک کردن و فرم‌دهی موها با سشوار، موجب شکل‌گیری مو و ثابت شدن فرم آن می‌شود. برای تمام موها مناسب است
جریان شدید هوا این مورد به روند خشک شدن موها سرعت می‌بخشد. برای موهای پرپشت و ضخیم مناسب است
درجه‌بندی مختلف حرارت از حرارت بالا برای خشک کردن و از حرارت پایین برای ثابت کردن شکل موها استفاده می‌شود. برای موهای پرپشت و ضخیم مناسب است
درجه‌بندی مختلف سرعت و حرارت می‌توان با استفاده از حرارت پایین و سرعت کم از آسیب رسیدن به موهای نازک جلوگیری کرد. برای موهای نازک مناسب است
دیفیوزر وسیله‌ای است که به انتهای سشوار متصل می‌شود و با جلوگیری از به هم پیچیدن موها به‌صورت یکسان هوای گرم را به تمام موها منتقل می‌کند. برای موهای فر مناسب است
چرخشی سَری چرخشی مانند یک برس گرد است که ضمن پخش حرارت، موها را برس میکشد و باعث حالت‌دهی سریعتر موها می‌شود. برای تمام موها مناسب است

 

 

 

برای شفاف‌سازی بیشتر و کمک به انتخاب دقیق و سریع شما در خرید یک سشوار خوب و مناسب، توضیحات تکمیلی زیر را ارائه کرده‌ایم:

 

  •      سشوار با چه واتی بخریم؟ باید براساس نوع کاربری مقدار وات مناسب خود را پیدا کنید. اگر قصد دارید در خانه از سشوار استفاده کنید تا سقف ۲۰۰۰ وات مناسب است و انتخاب دقیق‌تر وات به نوع و حجم موی شما بستگی دارد. اما اگر برای سالن‌های آرایشی سشوار می‌خواهید، تا سقف ۲۷۰۰ وات خوب است. توجه داشته باشید که هرچقدر میزان وات سشواربیشتر باشد برای آرایشگاه مناسب‌تر است.

 

 

  •         چرخشی یا معمولی؟ سشوار‌های چرخشی مانند نوع معمولی آنها انواع و سَری‌های مختلفی دارند و بیشتر ویژگی‌های نوع معمولی را شامل می‌شوند. اگر در خانه و به تنهایی موهای خود را خشک می‌کنید، سشوارهای چرخشی گزینه مناسب‌تری هستند.  در کل این به شما بستگی دارد که کار کردن با کدام نوع برایتان آسان‌تر است، معمولی یا چرخشی؟

 

  •         صدای سشوار هنگام روشن بودن: بلند و آهسته بودن صدای سشوار بستگی به برند، مدل و وات سشوار دارد. بدیهی است که سشوارهای با وات بالاتر صدای بیشتر دارند. این نکات درمورد سشوارهای چرخشی نیز یکسان است.

 

در پایان به چند نکته مهم در مورد سشوار کشیدن مو توجه نمایید:

۱ – قبل از استفاد از سشوار ابتدا موها را با حوله خشک کنید.

به عنوان نکته اول بهتر است بدانید هیچ وقت نباید موهای خیس را با سشوار داغ خشک کنید و همزمان با برس به آن حالت بدهید. این کار نه تنها به موهای‌تان حالت نمی‌دهد بلکه آنها را از ریشه سست و ساقه آن را دوشاخه و مستعد موخوره می‌کند.

بنابراین آب مو‌ها را بعد از حمام تا جایی که فقط نم دار شود با حوله گرفته و از خشک شدن اولیه آن به کمک حوله مطمئن شوید.

۲ – مجددا با همان حوله نم مو را از ریشه به سمت پایین بگیرید و اجازه بدهید موها چند دقیقه ای لای حوله پیچیده بماند تا رطوبت آن گرفته شود. هرچه مو هنگام خشک کردن با سشوار نم بیشتری داشته باشد، احتمال صدمه دیدن آن بیشتر است به همین دلیل قبل از کار با سشوار، مو را تا جای ممکن خشک کنید.

اگر در خشک کردن موهای‌تان با سشوار عجله دارید و همزمان دنبال حالت دادن به مو‌ها به زیباترین شکل خود هستید، سشوار را با سری مخصوص جهت دهی باد روشن کرده و سر خود را رو به پایین قرار دهید و با دست کشیدن لابه‌لای موهای‌تان با فاصله مناسب، از سمت بالا به سمت نوک موها، شروع به خشک کردن و حالت دادن به موهای‌تان کنید.

در این مرحله هر چه حوصله بیشتری برای خشک شدن مو‌ها به خرج دهید موهای خوش‌حالت‌تری خواهید داشت.

اگر موهای خشک و آسیب دیده‌ای دارید، بهتر است هر بار پیش از سشوار کشیدن از کرم و ماسک‌های مخصوص تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو استفاده کنید. با رعایت این نکته، صدمه به مو‌ها کمتر می‌شود و موهایی خوش حالت‌تر خواهید داشت.

۳ – هرگز روی موی نم دار اتوی مو یا سشوار داغ نگیرید زیرا باعث صدمه دیدن آن می شود.

۴ – بهتر است قبل از خشک شدن کامل مو، سشوار کشیدن را متوقف کنید. نگذارید هنگام سشوار کشیدن موها کاملا خشک شود چون موها به مقداری رطوبت نیاز دارد.

۵ – نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.

۶ – سشوار باید ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر از مو فاصله داشته باشد و هر دسته مو بیش از چند ثانیه در معرض باد گرم قرار نگیرد و مرتب جای سشوار عوض شود.

۷ – برای پیشگیری از آسیب های موهای آسیب دیده تقویت آنها لازم است.

۸ – هرازگاهی نیز نوک موها را کوتاه کنید تا زیباتر به نظر برسند.

۹ – هرگز پشت سشوار و پروانه خنک کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است موها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور شود بلکه موها هم کنده شوند.

منبع: فروشگاه اینترنتی بورسیکا
دیدگاه‌های این پست
  1. حسن گفته:

    ممنون عالی بود

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد