مضرات استفاده از گوشی همراه در توالت

0 1,219

هر وسیله ای که اختراع می شود، انقلابی در پی دارد و همه شرایط را تغییر می دهد. تا چند سال گذشته چه کسی فکر می کرد که انسان ها در توالت می تواند با دنیا در ارتباط باشند و در حالی که کار نظافتی خود را انجام می دهند، از اتفاقات جهان پیرامونشان به صورت آنلاین باخبر شوند. شاید شما نیز این مقاله را در توالت می خوانید و اگر چنین است بهتر است ادامه دهید تا با مضررات این کار بیشتر آشنا شوید، شاید این آخرین باری باشد که گوشی تان را به توالت می برید.
تکنولوژی بسیار وسوسه کننده است و بسیاری از افراد حتی در توالت و حمام نیز از گوشی های خود استفاده می کنند. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد ۴۱ درصد از استرالیایی ها در توالت از تلفن همراه خود استفاده می کنند، این رقم برای مردم آمریکا به میزان ۵۱ درصد است. ممکن است شما یا یکی از اعضای خانوادتان این کار را به صورت مکرر انجام داده باشید، اما این کار برای سلامتی شما بسیار مضرر است.

تهدید شماره یک: میکروب، میکروب و باز هم میکروب
تلفن ها به صورت بسیار عجیب میکروب ها را به خود جذب می کنند، بر روی سطح گوشی صدها باکتری و قارچ وجود دارد، برخی از این میکروب ها بی ضرر هستند اما تعدادی از آنها می تواند شما را به راحتی بیمار کنند. حال اگر تلفن همراهتان را به توالت ببرید این میزان آلودگی و میکروب ها به سطح گوشی شما منتقل شده وباعث بیماری شما می شود.
گوشی شما مانند دستیگره درب یک اتاق است، نه به خاطر اینکه دنیای جدیدی را بر روی شما می گشاید، بلکه به دلیل میکروب ها و آلودگیهای که بر روی آن قرار دارد و دست شما به صورت مداوم با آن در تماس است.
در فضای توالت ذرات هوا و آلودگی های بسیاری وجود دارد که به راحتی می تواند به درون منافذ تلفن همراه شما نفوذ کند، همچنین سطح پلاستیکی گوشی، مکان گرم و مساعدی برای رشد باکتری ها است. این شرایط در حمام نیز صدق می کند و می تواند بسیاری از میکروب ها و ویروس ها از طریق گوشی همراهتان از محیط توالت و حمام وارد محیط خانه و پوست دستانتان شود و شما را بیمار کند.
از آنجا که بسیاری از افراد در هنگام غذا خوردن نیز از گوشی همراه استفاده می کنند، تمامی این میکروب ها و بیماری ها از طریق دهان نیز به بدن منتقل می شود.

تهدید دو: هموروئید (بواسیر)
هموروئید در واقع توده عروق خونی است که در آنولا (مقعد) و پایین روده بزرگ (رکتوم) به وجود می آید. بواسیر دلایل مختلفی دارد اما دلیل اصلی ابتلا به هموروئید (بواسیر)، فشار و تنش های بیش از حد روی رکتوم یا روده بزرگ است که ممکن است به دلیل مختلفی ایجاد شود. یکی از دلیل های رایج بروز بواسیر، نشستن طولانی مدت در توالت است. زیرا باعث می شود به روده بزرگ فشار وارد شود. بهتر است در هنگام نشستن در توالت زاویه بدن خود را اصلاح کنید، هر چه زاویه نشستن (زاویه بین ران ها و تنه) کمتر باشد، حرکت روده برای دفع مدفوع راحت تر انجام می گیرد و احتمال ابتلا به هموروئید (بواسیر) کاهش می یابد، بنابراین استفاده از توالت های ایرانی در مقایسه با توالت های فرنگی، شانس ابتلا به بواسیر را کاهش می دهد، اما به طور کلی نشستن در توالت برای مدت طولانی ممکن است شما را دچار مشکل کند.

تهدید سوم: عدم استراحت به مغز
در دنیای پرمشغله امروزه، زمانی که از خواب برمی خیزیم تا زمانی که دوباره به تختخواب می رویم با انواع تکنولوژی ها در ارتباط هستیم از تلویزیون و انواع بازیهای کامپیوتری گرفته تا گوشی ها و تبلت ها. بنابراین زمانی که به توالت می روید برای اندک زمانی ذهنتان ارام می گیرد و استراحت می کند، اگر بخواهید در این زمان نیز از گوشی تان استفاده کنید در واقع ذهن خود راذره ذره نابود کرده اید.
بهتر است که حمام و توالت را به منطقه امن خانه تبدیل کنیم. در حال حاضر تنها جای امن خانه که نمی توان گوشی همراه، را در آنجا برد، زیر دوش حمام است، مگر اینکه بخواهید گوشی های ضد آب خود را در زیر دوش آب ببرید. پس بهتر است برای سلامتی خودتان، در هنگام رفتن به حمام و توالت گوشی خود را در اتاق تان قرار دهید و آن را همراه خود نبرید، در هنگام غذا خوردن از گوشی همراهتان استفاده نکنید، سعی کنیم تلفن تان را هر چند وقت یک بار ضذعفونی کنید. اسپری های مخصوصی برای تمیز کردن سطوح لمسی در بازار وجود دارد که می تواند سطح آن را برای مدتی از آلودگی ها حفظ کند، دست هایتان را مرتب بشویید، مخصوصا در هنگام ترک دستشویی و حمام و یا استفاده از هر نوع گوشی هوشمند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد