هوش مصنوعی در خدمت اهداف آموزشی

0 616

چند ساعت قبل از امتحان سوالی به ذهنتان می رسد که جواب آن را بلد نیستید؟ چه می کنید؟ همه ما شب های سخت امتحان را گذرانده ایم. از زمان کودکی که وارد مدرسه شده ایم تا بزرگسالی در دبیرستان ها و دانشگاه ها. اینکه ساعت ها در کلاس ها درس بنشینیم و به حرف های معلم گوش دهیم کار سختی است و ممکن است در دقیقه های پایانی کلاس حواسمان پرت گوشی شود و قسمتی از درس را متوجه نشویم. در این صورت در موقع یادگیری درس به مشکل برمی خوریم، کوهی از جزوه ها و کتاب ها را در مقابل خود قرار می دهیم تا به جواب برسیم. مبحث مورد نظر را در اینترنت جستجو می کنیم و ساعت ها به دنبال یک جواب درست و قابل اعتماد می گردیم.

در این مطلب می خواهیم پیشرفته ترین پلتفرم آموزش الکترونیکی موجود در بازار را به شما معرفی کنیم که تمام این مشکلات را حل می کند. ” Grapheme” یک “چت بوت” با اهداف آموزشی است، برنامه های کامپیوتری که با استفاده از هوش مصنوعی مکالمه با مردم را تقلید می کنند و می توانند شیوه تعامل شما با اینترنت را به یک شبه گفتگو تبدیل کنند. شما به راحتی می توانید از این ربات سوال بپرسید و در زمان کوتاهی جواب بگیرید. فرقی ندارد که در خانه باشید یا در مدرسه، درحال استراحت باشید و یا منتظر شروع امتحان، شما می توانید از Grapheme سوال خود را بپرسید و پاسخ درست را دریافت کنید. این ربات مانند یک معلم به صورت مجازی، می تواند تمام مباحث درسی را به شما تدریس کند.

این ربات برای دانشجویان، دانش آموزان، معلمان و سازمان های آموزشی و کسب و کارها بسیار مناسب است.
• دانش آموز هستید و می خواهید پاسخ سوال های درسی خود را داشته باشید.
• معلم هستید و به تعداد زیادی از دانش آموزان تدریس می کنید، می توانید از این دستیار آموزشی استفاده کنید.
• اگر یک مدرسه و یا سازمان آموزشی دارید می توانید این برنامه را به دانش آموزان خود معرفی کنید. در واقع این امکان فراهم می شود شما به صورت Software as a Service)SaaS) “خدمت نرم افزاری” از این برنامه استفاده کنید. به طور سنتی نرم افزارهای مورد استفاده روی همان کامپیوتری نصب و اجرا می شوند که قرار است در آنجا مورد استفاده قرار گیرند. در حالی که SaaS این شیوه را با میزبانی نرم افزارها روی یک سرور از راه دور تغییر می دهد. در نتیجه این نرم افزارهای کاربردی و خدمات بوسیله یک کاربر از راه دور و با استفاده از اینترنت قابل دسترسی خواهند بود.
• اگر شرکتی دارید و سالانه هزینه های بسیار زیادی را صرف آموزش کارکنان خود می کنید، می توانید از این نرم افزار استفاده کنید.

طراحان این ربات در طی سال ها، داده ها و اطلاعات زیادی را از معلمان و اساتید خبره جمع آوری کرده اند. تمام این اطلاعات در این نرم افزار قرار گرفته شده و چت بوت به راحتی می تواند مانند یک گفتمان معمولی تمام این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. این نرم افزار به مرور با تجربه تر می شود و درس های جدیدی می آموزد، هربار که جواب اشتباهی ارائه داد، شما می توانید این اتفاق را به راحتی و با یک دکمه به متخصصان ربات، اطلاع دهید و با بازبینی به سوال مورد نظر آن را در کمترین زمان ممکن اصلاح می کنیم. این برنامه به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی و روسی ارائه شده است و به مرور تعداد زبان های آن بیشتر می شود.

در بخش آموزشی و تدریسی این نرم افزار شما می توانید دروس را با توجه به معلم آن انتخاب کنید و هر مبحث با توجه به سن، تحصیلات شما به روش های مختلفی آموزش داده می شود. در این زمینه معلمان بسیار خبره ای با ما همکاری دارند و هربار هرکدام از کاربران از دروس تدریس شده آنها در این ربات آموزشی استفاده کنند، آنها ده درصد به عنوان کمسیون دریافت می کنند و این باعث انگیزه آنها برای همکاری می شود.

آموزش مجازی یک پدیده سریعاً در حال رشد است، در واقع این نرم افزارها به طور بالقوه نمود انقلاب آموزشی در مدارس می باشد، با پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه ها، بهتر است روش های سنتی آموزش را فراموش کنیم و با این چت بوت ها بیشتر آشنا شویم.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد